FIKTIVNÍ FIRMY
Výroční zprávy jsou obvykle jediným pravidelným materiálem, ve kterém firma poskytuje souhrnné informace o svém podnikání, místu působnosti, vedení, péči o zaměstnance, výsledcích, rozvoji a plánech do budoucna. Patří proto jednoznačně mezi nejdůležitější komunikační nástroje společnosti. Dobře zpracovaná výroční zpráva se také stává působivým marketingovým materiálem.
Výroční zpráva je určena mnoha různým cílovým skupinám. Každá z nich hledá odpověď na otázky, které ji bezprostředně zajímají. Jakých výsledků společnost dosáhla letos a v uplynulých letech? Na kterých trzích působí a jaká je její pozice? Má potenciál pro další rozvoj? Jaká je struktura produktů, dodavatelů a odběratelů? Jakého dosahuje zisku a jak s ním nakládá? Co vlastní? Co dělá pro své zaměstnance? Chová se šetrně k životnímu prostředí? Dělá něco pro lidi a místo, kde působí? Pomáhá potřebným?